Hutan Aokigahara - Hutan Bunuh Diri ?




salah satu 'pemandangan indah' di hutan Aokigahara! Cara Biasa membunuh diri di hutan ini

Hutan Aokigahara. Hutan ini yang turut dikenali sebagai See of Trees terletak di Gunung Fuji, Jepun. Gunung Fuji sentiasa dikaitkan sebagai gunung paling suci bagi rakyat Jepun.  Oleh yang demikian, ada di kalangan mereka bertindak ‘mencabut nyawa’  masing-masing di sini. Mungkin bagi orang Jepun, bunuh diri telah menjadi sebahagian daripada budaya mereka. Masakan tidak, ketika WWII, ramai tentera jepun meninggal disebabkan amalan Harakiri dan Kamekaze mereka.

Sanggupkah anda berkhemah di sini?

Salah seorang daripada mereka yang mengakhiri riwayat mereka di tali gantung buatan sendiri.

Hutan Aokigahara telah menjadi tempat paling popular di Jepun untuk membunuh diri. Pada 2002, 78 mayat ditemui dengan pelbagai keadaan. Ia meningkat berbanding 73 mayat ditemui pada tahun 1998. Bagaimanapun, pada tahun 2003, sebanyak 100 mayat ditemui. Pada tahun berikutnya, kerajaan Jepun tidak membenarkan hebahan jumlah mayat ditemui, bimbang ia akan menarik minat lebih ramai orang lagi untuk membunuh diri. Ramai di kalangan mereka memilih untuk mengantung diri dan tidak kurang daripada mereka bertindak dengan meminum racun! Hutan yang sunyi dan bertemankan bunyi cengkerik ini menjadi tempat paling sesuai bagi rakyat Jepun untuk menamatkan riwayat mereka yang kononnya ia adalah sebuah tempat yang suci.

Hanya tinggal rangka.

DIFILEMKAN
Pada tahun 2010, Filem berjudul The Forest arahan Shan Serafin mengisahkan roh yang membunuh diri di Aokigahara menghantui seorang model.

Lebih awal sebelum itu, pada tahun 2004, filem Jyukai: See of Trees Behind Mt. Fuji arahan Takimoto Tomoyuki yang  mengisahkan 4 sekawan membuat keputusan gila untuk membunuh diri di Aokigahara. Tomoyuki memberitahu media ketika satu temubual,, bahawa beliau menjumpai sebuah dompet yang terisi dengan duit sebanyak 370,000 yen (3760 dollar Amerika) ketika penggambaran di sini. Ia tidak berakhir di situ, beliau juga menemui bermacam-macam barang seperti kad kredit, lesen memandu dan pas keretapi yang beliau mempercayai adalah milik si pembunuh diri.

Mereka tidak sempat untuk 'mengemas' barang-barang mereka
Sumber : Misteri  dan  Keajaiban  alam
ps : 'Jangan  bunuh  diri'

2 comments:

Miss Violet said...

wooo ~

tol ke nie ?

mesti berantuu tempat nie .

visit my blog kalo sudi .

http://nanabibi.blogspot.com/

TaufiqHafiidh said...

tempat ni memg ada pn cuma tak tau ada hantu ke tak...awak kena try camping kat situ dulu la...hehehe...ok2 nanti saya melawat ye...

top