Misteri Malam Jumaat...





Sebuah kisah benar yg terjadi dan tak dpt dilupakan oleh penulis sepanjang hidupnya ! 
Pesanannya, Hati-hatilah bila masuk ke tandas dan pandang sekeliling dan baca doa masuk tandas supaya anda tidak mengalami apa yg beliau alami. 


Malam itu, malam Jumaat. Kebanyakkan anggota polis dan penyiasat-penyiasat semua dah balik ke rumah, ada yang keluar makan, ada pulak yang sedang melakukan rondaan atau serbuan di tempat-tempat yang menjadi  sarang  penjenayah. 



Aku baru jer balik dari rumah mayat di ibu negara utk mengenal pasti satu mayat yg menurut doktor rumah mayat, adalah Lim Ah Bee, seorang pemandu teksi, yang dilaporkan hilang 7 hari lepas. Memang betul tu lah dia, menurut gambar-gambar yang diberikan oleh ahli keluarganya yg melaporkan kehilangan Ah Bee kelmarin. Badanku berlengas peluh dan berbau busuk dari bilik mayat. Setibanya di pejabat, aku mencapai tuala dan sabun, menukar kasut, dan menuju ke arah bilik mandi. Jam di dinding menunjukkan pukul 12:20 malam. "Apa lah nasibku ini," aku mengeluh... 



Baru semalam shif pagi, dan hari ini hari cuti aku. Tapi terpaksa bekerja juga. Sarjan Hilal terpaksa mengambil cuti tergempar kerana bapanya sakit teruk. Takpelah hari ni hari dia. Besok mungkin hari aku pulak. 



Sampai jer di bilik air, aku terus menuju ke kamar mandi. Seluruh bilik air tu kosong, sebab hanya 3 orang jer yg bertugas malam tu. Kedua-dua rakan sekerja yg bertugas keluar menghadiri kes. Aku pun melucutkan pakaianku, terus membuka air panas dan membiarkan air itu membasahi seluruh rambut dan badanku... 



Tiba-tiba, terdengar bunyi yang aneh, "Pssssttttt." 



Mula mula, aku fikir salah seorang dari kedua rakanku itu dah balik ke pejabat dan ada di kamar mandi. 



Aku pun menjerit "Bala, kau ke tu ?" tapi tak ada jawapan. 



Aku pun sambung menggosok gosok sabun ke seluruh badanku. Kurang dari 3 minit kemudian, bunyi tu ada lagi " Psssssssttttt". Tetapi kini, diikuti dengan bau wangi, seperti bunga mawar. Dentuman hatiku terus pantas, dan perasaan takut menyelubungi ku. Aku pun bergegas mengosokan sabun yang masih ada di tubuhku, ambil tuala dan mengelap seluruh tubuh. Setelah menyarung seluar, aku mencapai baju dan terus membuka pintu. 



Tiba-tiba, di depan muka ku, bunyi itu datang lagi, kini lebih kuat "PSSSSTTTTTT" ............ diiringi bau wangi yg menusuk hidungku... 



Aku terpaku, tidak bergerak seketika... Lepas tu barulah aku pandang ke atas..... 




***PERHATIAN  !!! 


Kepada sesiapa yg lemah semangat, harap hentikan membaca sampai disini jer, kerana kejadian ini memang benar-benar berlaku. 





> > > >> 
> > > >> 
> > > >> 
> > > >> 
> > > >> 
> > > >> 
> > > >> 
> > > >> 
> > > >> 
> > > >> 
> > > >> 
> > > >> 
> > > >> 
> > > >> 
> > > >> 
> > > >> 
> > > >> 
> > > >> 
> > > >> 
> > > >> 
> > > >> 
> > > >> 
> > > >> 
> > > >> 
>> 





Lalu aku tertawa sendiri... 

"Cilaka punya perfume dispenser" buat suspend jerrrrrrrr...





Sumber : Kisah Seram


ps : 'Kus  semangattttt'

1 comments:

ckozarith . said...

BWAHAHAAHAHHAHAAHHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA !

top