Bila si suami nak minta kahwin lagi.....kemudian si isteri kata.....




..dialog suami isteri.. Seorang suami sedang mencari-cari helah untuk membolehkan dia berkahwin lagi.
Antara alasan yang diberikannya:-

Suami : Lelaki kawin 3 baru lah sah

Isteri : Kenapa pula?

Suami : Cuba terjemahkan ke dalam Bahasa Inggeris, "satu" is one, "dua" is two, "tiga"
isteri (is three). Baru betul dan sah!.

Isteri : Tapi abang kena faham Bahasa Inggeris, terutama tentang "singular" dan "plural"

Suami : Berkenaan apa tu?

Isteri : Satu tu "Singular"; dua atau lebih "Plural"

Suami : Contohnya?

Isteri : One car sebagai singular, two cars sebagai plural. Apa bezanya?

Suami : Ohhh... tambah huruf "s" untuk yang plural

Isteri : Betul tu. Sama juga la untuk abang

Suami : Macam mana pula boleh sama?

Isteri : Satu isteri abang MAMPU, jika dua isteri dah jadi plural, maka abang MAMPUS, tambah "s" je, kan?

Lepas daripada tu, si-suami tidak pernah lagi berceritakan hasratnya untuk berkahwin lagi...


Sumber : Facebook.com

ps : 'Kalau  tak  mampu  jangan  cari  penyakit'

4 comments:

THE LEKAT LEKIT STORY said...

hehehehehe.. nice story. i loike..

TERKINI: pengantin berbogel untuk jimat kos, penyanyi singkong & keju meninggal dunia & kisah sebenar yang anda tidak tahu tentang titanic. semuanya ada kat sini

Chempaka said...

huhuhu.. nice info.. dah ada counter back utk kata2 klise dr suami mcm nih..huhuh


terbaru dari chempaka: They are Talking About Us !

Azariah Kamis said...

hahaha..bgus2..xpyh bg laki kwen bnyk2..

ckozarith . said...

HAHAHAHAA setuju dgn isteri nya :D

top