Rumah Setiausaha Agung Umno Terbakar



KUALA LUMPUR: Rumah Setiausaha Agung Umno, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor rosak dalam kebakaran yang dipercayai berpunca daripada kerosakan alat pendingin hawa.


Beliau berkata insiden berkenaan berlaku kira-kira pukul 5.30 pagi Ahad di banglo empat tingkat miliknya yang terletak di Lorong 5, Taman Duta di sini.


"Saya sedang tidur sebelum anak saya Tengku Muhammad Hafis yang berusia 15 tahun kejutkan dari tidur, dia mengadu sebuah pendingin hawa di biliknya terbakar.
"Saya kemudiannya bergegas memeriksa biliknya yang terletak ditingkat empat. Saya cuba untuk memadam api namun ia merebak dengan begitu cepat dan akhirnya saya mengarahkan semua anggota keluarga untuk keluar dari rumah," katanya sambil menyatakan beliau segera memaklumkan kebakaran berkenaan kepada pihak bomba.
Unit pemadam kebakaran pertama tiba di lokasi pada pukul 6.05 pagi.
Rumah banglo Setiausaha Agung Umno, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor terbakar di tingkat empat dipercayai berpunca dari pendingin hawa di bilik tidur anak lelakinya awal pagi tadi. -foto BERNAMA


Tengku Adnan yang juga Ahli Parlimen Putrajaya berkata, tingkat empat banglonya itu musnah teruk serta beberapa bahagian lain juga rosak.
"Syukur, kesemua 16 orang penghuni rumah ini terselamat," katnya sambil menambah bahawa beliau tidak pasti jumlah kerosakan sebenar akbiat insiden itu.
Sumber : mstar Online
ps : 'Ehem-ehemmmm'

5 comments:

Abdul Rasyid said...

besau gler umh

TaufiqHafiidh said...

banglo bebbbb

Unknown said...

pergh 4 tingkat.besarnya.

Cik Puan iLa said...

Benda kalau nak jadi,sekelip mata je kan.huhu..
btw,salam perkenalan,jumpa kt innit td..

TaufiqHafiidh said...

wassalammm

top