Teknologi kamera yang boleh membogelkan manusia !!!!



SESEORANG berpakaian lengkap tetapi bila diambil gambar, yang dapat hanya berbogel. Bayangkan bagaimana kalau diambil gambar penyanyi di pentas, atau lain-lain. Mahupun isteri pemimpin-peminpin negara pun..


 Ini adalah hasil teknologi syarikat Korea Selatan  di kota Yongin, Kyeonggi  yang menyelenggarakan presentation tentang kemampuan MIRAE, Milimeter-Wave Imaging Radiometer Equipment, atau sejenis kamera yang mampu mengesan gelombang milimeter sehingga tembus atau telus pandang.

Dalam presentation itu, MIRAE berjaya menangkap secara tepat sudut dan garis bentuk sebuah kereta yang berada di belakang layar tebal. Sementara itu, kamera biasa dan kamera sinar infra merah gagal menangkap sudut dan garis bentuk kereta itu. Kamera tembus pandang itu mampu mengambil imej jelas objek yang berada di dalam jilatan api dan asap kebakaran. Juga dapat mengesan sepucuk pistol yang disembunyikan di dalam baju.

Menurut syarikat tersebut, mereka berjaya mengembangkan kamera tembus pandang itu setelah berusaha keras selama 3 tahun terakhir. Hal ini merupakan kejayaan kedua di dunia. Berita baiknya lagi kamera ini akan di kemaskini ke dalam bentuk telefon bimbit.



* Gila  punya  teknologi....aku  tak  nafikan  ramai  yang  sanggup  beli  kamera  ni  nanti  walaupun  harganya  mahal.....aku  boleh  katakan  ni  cara  terbaru  untuk  mengAIBkan  orang  lain  terutamanya  para  wanita !!!!


Sumber : IbnuHasyim.com


ps : 'Teknologi  yang  melampaui  batas'

5 comments:

Rafi Nilhan said...

whoa.. dasatt.. kalau henpon ni dah smpai Msia ... adusss

TaufiqHafiidh said...

benda ni mesti disekat klu tak memg huru hara la jadinyaaaaa....

KuBi said...

NAK BELI GAK SEBIJIK HAHAHAHA

Meera said...

Hopefully Malaysia haramkan pengeluaran fon ni.. Huhu

Alia Rahmat said...

kita bako je! bako ! bako ! bagi tsunami ! eiiiyyyy!

top