STARBUCKS HARAM !!!







STARBUCK telah disahkan haram oleh JAKIM. Please note that all chocolate, vanilla and coffee drinks at Coffee Bean and Starbuck contains E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich is from animal origin (pork). Raspberry Frap uses cherries that has been dip n alcohol & the tiramisu contains RUM. Please pass this message toour muslim friends. Call JAKIM 03 - 8886 4000 for more information




* Aku  dapat  info  ni  dari  Facebook  cikgu  aku.....jadi  aku  harap  kawan-kawan  aku  yang  beragama  Islam  dapat  mengelakkan  diri  dari  pergi  ke  STARBUCKS  ni !!!




ps : 'Mencegah  siap-siap'

5 comments:

Cerah Jeff said...

sile la bace post saye dulu ^^
http://cerahjeff.blogspot.com/2011/04/starbucks-halal-tapi.html

TaufiqHafiidh said...

ooo...Starbucks halal rupanya tapi ia tetap jugak haram untuk umat Islam..

Unknown said...

jangan menuduh sebarangan.apa yang ada di facebook tak boleh dipercayai.selagi JAKIM tak keluarkan secara rasmi pengharaman,kita tak boleh buat apa-apa..

p/s Yahudi tidak sebodoh itu untuk menggunakan benda haram dalam penyediaan makanan di Starbucks kerana itu akan menjejaskan pasaran dan perniagaan mereka terutamanya dalam kalangan umat islam

Hanys Najib said...

ada yg kata haram, ada yg kata halal. Bg aku, kalau dah sah ada logo halal yg d keluarkan oleh pihak jakim, aku yakin halal. tak mau aih ragu2, nanti jd haram tros..hal ni bkn boleh buat main2..

btw, aku mmg tak pernah masok stabak pon..~ ;D

TaufiqHafiidh said...

bro..ini bukan tuduhan tapi kenyataan la...walaupun ramuannya halal tapi tetap haram kerana ia perniagaan YAHUDI

top