Æsir is a phone, pure and simple. Not only does it not have an internet connection, it doesn't have a camera either
Æsir is a phone, pure and simple. Not only does it not have an internet connection, it doesn't have a camera either. Huge price tag? Yep, watchmakers are involved - the screen is cut from sapphire glass, as found in posh timepieces


Orang kaya tidak memerlukan iPhone - mereka sudah mempunyai kakitangan yang menguruskan jadual mereka, menghantar e-mel-dan 'seperti' aristokrat yang menggunakan  Facebook.


Mereka cenderung membeli telefon-telefon yang tidak mempunyai banyak fungsi - maka Æsir telah merekabentuk telefon ini berdasarkan Scandinavian  design  dan  dengan harga yang menakutkan.



Ini ialah sebuah telefon yang dicari-cari - tidak akan ada masalah jika menggunakan telefon ini di pulau yang tiada penghuni.


Æsir - dinamakan sempena dewa-dewa Norse - menurut CEO syarikat, ia 'sebuah telefon anti pintar'. 




AEsir iPhone
The body is ceramic and screwed, not glued together - the buttons are steel. Æsir will last - though at this price, one would hope so


Ia tidak boleh melakukan sesuatu yang hebat seperti e-mel atau Angry Birds - ia hanya direka untuk membuat panggilan suara yang jelas serta mesej teks.



 Ia tidak seperti pesaing-pesaing (iaitu jenama yang terkenal di dunia), ia bukan sahaja sebuah  'kulit' yang mewah untuk telefon lain. Tetapi, ia mengambil masa selama tiga tahun bagi mereka bentukdiperbuat daripada bahan gred jam tangan oleh pembuat jam tangan Eropah , dan semuanya di reka khusus sehinggalah ke nada dering.

Ini mungkin hadiah saguhati apabila anda melihat  akaun bank anda yang semakin banyak wang.


Telefon bersadur perak yang di atas ini berharga £6,400. dan bersadur emas pula  berharga £37,000.





Sumber : Daily Mail




ps : 'Ni  telefon  bimbit  ke  atau  barang  perhiasan'

3 comments:

Unknown said...

mahal tol,tapi x de function.sanggup tak beli.dah la tak de duit kalau kena rompak,free2 je rugi

TaufiqHafiidh said...

klu mark zuckerberg memg x da hal nk beli fone ni...duit bersepah dalam akaun bank dia...hahaha

NSA_TATMA said...

owh... ku tidak boleh hidup sekiranya handphne ku tidak ada camera.. hahaha

top