Status Facebook yang selalu kita tengok ketika bulan ramadan

                                         


Ibadah puasa sememangnya diwajibkan ke atas semua umat islam di seluruh dunia ketika dalam bulan ramadan dan tidak terkecuali juga kepada fb addict yang beragama islam....tetapi addict2 ni selalu mengepost status diorg sehinggakn aku pun boleh hafal apa aktiviti seharian diorg ketika bulan puasa ni.....ini hasil kajian aku :


waktu pagi : laparnyeeee...klu bleh makan kan besttttt

waktu tengah hari : rasa x laratnyeee bila 1st puasa ni....nak tido la

waktu petang dalam pukul 4 : x sabarnye nak pegi bazar ramadan....mesti banyak makanan sedap2 ( sambil sebut setiap jenis makanan yang ada kat malaysia ni ) 

waktu petang pukul 6 : bagitau kat fb yang dia beli makanan apa...minuman apa.....

waktu nk berbuka dah : x sabarnyeee...rasa nk makan semua makanan ni...( tapi x makan semua pn )

waktu nk terawih : x larat la sebab makan bnyak tadi....esok baru buat la ( last2 absent jugak )

waktu nk sahur : bosan ( ayat yang selalu digunakan ketika diorg bosan )


kalau nak tahu lagi lebih baik korang kaji sendiri.....

ps : 'jangan sia-siakan puasa anda'



2 comments:

ct-kama said...

hahahaha...masa puasa nie smua nak post sal puasa...nanti raya lak..smua post selamat hari raya..;))

TINA said...

Assalamualaikum


tak baik cakap lapar masa puasa kan.buat habis pahala sahaja

top